sábado, 25 de febrero de 2012

SEO (Search Engine Optimization)

El SEO fa referència al concepte d'optimitzador de motors de cerca a la xarxa. Consisteix en optimitzar l'estructura d'una web i el seu contingut amb l'objectiu d'aparèixer en les primeres posicions dels resultats dels cercadors d'Internet com per exemple Google o Yahoo.

Les dues tècniques que s'empren són:
- Link building: que consisteix en aconseguir que altres pàgines web enllacin a la pàgina que ens interessi per tal que els cercadors la considerin rellevant i la posicionin millor als seus rànkings.
- Link baiting o enlace cebo: és el contingut o la característica d'una web que d'alguna manera estimula als visitants a crear enllaços cap a ella des de les seves pròpies webs.

Per tal d'evitar les webs que usen contingut ja publicat, és a dir, plagiat o copiat, Google va llençar un nou algoritme: Google Panda. L'objectiu d'aquest algoritme és donar prioritat a les web amb contingut propi i evitar l'expansió de les conegudes granges d'enllaços que són aquelles que estan plenes d'enllaços cap a altres webs i evitar els seus posicionaments privilegiats als rànkings del cercador Google. Panda també pretén acabar amb les tècniques SEO que incompleixen les clàusules i condicions d'usos que es puguin considerar com una forma d'Spam o Spamdexing.

Algunes de les tècniques recomanades per millorar el posicionament de la nostra web són, entre d'altres:
- Crear continguts amb paraules clau més buscades pels usuaris.
- Usar negreta o cursiva en els continguts per les paraules clau.
- Fer la nostra web el més accessible possible: limitar el contingut en Flash, frames o JavaScript.
- Crear títols únics i descripcions detallades del contingut de la pàgina. Títols d'entre 60 i 70 caràcters.
- Enllaçar internament les pàgines del nostre portal de manera ordenada i clara.
- Actualitzar la pàgina amb contingut original i de qualitat.
- Intercanviar contingut.

Per deixar el concepte de SEO més clar utilitzaré l'exemple de SEO Altimeter: (informació extreta de: http://www.cleverstat.com/es/prm-traffic-rank-monitoring.htm)

SEO Altimeter és un software d'evaluació del Traffic Rank i la Popularitat dels Links. Avui en dia, la majoria de la població que usem de forma freqüent Internet acostumem a buscar qualsevol dubte mitjançant un buscador (el més famós: Google) i, generalment, solem fiar-nos o centrar-nos en els primers resultats que ens ofereix el buscador. Pràcticament mai l'usuari arriba a passar les pàgines de resultats més enllà de la cinquena pàgina.

Per aquest motiu, tothom, persona física o jurídica, que crea una pàgina web i desitja que sigui coneguda, els interessa que aquesta pàgina aparegui en les primeres posicions de la cerca. Per a controlar això s'ha creat aquest software: SEO Altimeter; per monitorejar constantment el rànking del lloc, la popularitat de links, el traffic rank, etc. no només de la pàgina web que ens pertany sinó també la dels seus competidors, directes o indirectes, per tal de ser capaç de respondre a les seves tasques de màrketing i mantenir-se al capdavant.


Tenint en compte aquest software ens podem fer una idea de la importància que suposa per a les web el seu posicionament als rànkings dels cercadors web, ja que una pàgina sense visites és una pàgina inexistent. Per evitar-ho s'han creat softwares com aquest que, com totes les aplicacions que t'ofereix un ordinador, pretén treure feina i beneficiar a qui l'empri.




No hay comentarios:

Publicar un comentario